وظایف حسابدار-۲۶ وظیفه مهم در شغل حسابداری

وظایف حسابدار

وظایف حسابدار-۲۶ وظیفه مهم در شغل حسابداری

شاید برخی از حسابداران دقیقا شرح وظایف استاندارد شغلی خود را بداند در طول روز به کارهایی مشغول باشد که خیلی مرتبط و تخصصی نباشد. در این بخش چارچوب و حوزه فعالیت شغل حسابداری را جهت آگاهی بیشتر شما ارائه می کنیم.

۲۶ وظیفه اساسی و مهم هر حسابدار به شرح زیر می باشد.
  1.  اداره سیستمهای حسابداری و دفترداری به نحو کارا و موثر مطابق با قوانین و مقررات مالی و قانونی .
  2. انجام اقدامات لازم در زمینه پرداخت حقوق و دستمزد .
  3. ثبت به موقع و به تاریخ وقوع کلیه وقایع مالی در دفاتر دستمزد .
  4. تهیه دفاتر مالی ، تراز عملکرد ، بودجه ، حساب سود و زیان و سایر صورتهای مالی .
  5. نگهداری حساب ریالی انبارها ، اموال و محاسبه قیمت تمام شده و قیمت فروش محصولات .
  6. بررسی و تعیین انحرافات و مغایرتهای احتمالی در پرداختها و هزینه ها ، ضایعات خرید و مصرف مواد و قطعات ، ساعات کار تلف شده ، اقلام انبارها و موارد مشابه 
  7. تهیه خلاصه وضعیت وصولیها ، پرداختها ، مطالبات ، بدهیها ، نقدینگی شرکت و ارائه آن به مدیریت مالی .
  8. بررسی ، تهیه و تنظیم ، کنترل و تائید کلیه اسناد حسابداری .
  9. صدور اسناد مربوط به پرداخت کسورات بیمه ، مالیات ، وام و …
  10. صدور اسناد صندوق و دریافت و پرداختهای نقدی .
  11. انجام کلیه خدمات کامپیوتری مربوط به فعالیتهای مالی شرکت .
  12.  ارائه گزارشات مختلف از فعالیتهای مالی به صورت مستمر و ارائه آن به مدیر مالی .
  13. انجام سایر امور محوله از طرف مدیر مالی
  14. جمع آوری فاکتورهای خرید وفروش ازفروشندگان فروشگاه.
  15. ثبت فاکتورهای خرید وفروش درسند حسابداری .
  16. جمع آوری برگه های ورود وخروج انباراز انباردار ومطابقت بافاکتورها از لحاظ مقدارکالا.
  17. اختصاص کد مخصوص به کالاها وانتقال آنها به سیستم حسابداری .
  18. دریافت برگه درخواست چک ازمسئول بازرگانی .
  19. صدورچک براساس برگه درخواست مسئول بازرگانی دروجه شرکت فروشنده کالا.
  20. کنترل مدرک چک وتاریخ سررسید چک توسط مدیرمالی .
  21. تحویل چک به شرکت فروشنده کالا درمقابل اخذ رسید .
  22. تهیه لیست ماهانه حقوق کارکنان و بیمه وثبت هزینه های شرکت وفروشگاه .
  23. تهیه لیست مانده بدهکاری و بستانکاری اشخاص وشرکتها .
  24. مطابقت مانده مبلغ صندوق باموجودی واقعی درصندوق باهماهنگی صندوقدار .
  25.  مطابقت مانده موجودی بانک و همچنین برآورد مغایرت بانکی .
  26. ارائه مدارک فوق به بایگانی جهت ضبط اسناد .
/a> /a>

مرتضی تقیانی

دانشجوی سابق دانشگاه پیام نور واحد شهر جدید پردیس(1390-1393) فعال در حوزه حسابداری صنعتی و بازرگانی مدیر و برنامه نویس وبسایت "آموزشگاه حسابداری"

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com