درخواست افزایش حقوق-روش ها و الزامات

درخواست افزایش حقوق

معمولا هر شرکت خصوصی و مجموعه کاری روال خاصی را برای بالابردن سمت کاری و یا افزایش حقوق کارمندان خود پیش می گیرد اما در صورتیکه مدت زیادی است که در جایی مشغول به کار هستید و حقوقتان تغییری نرده است می توانید با نوشتن درخواست افزایش حقوق برای مدیریت شانس افزایش حقوقتان را بالا ببرید. اما نوشتن نامه درخواست افزایش حقوق قواعد خاص خود را دارد. در این مطلب اصول کلی نوشتن نامه درخوسات افزایش حقوق را توضیح داده و چند نمونه نامه از این نوع درخواست را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید از آن استفاده کرده و یا برای نوشتن یک نامه جدید از آن ها ایده بگیرید.

اصول نوشتن نامه درخواست افزایش حقوق

نوشتن نامه اداری نیازمند رعایت اصول نوشتار نامه رسمی و اداری می باشد که در مطلب مربوطه به طور کامل به این بحث پرداخته ایم اما به طور خلاصه این موارد شامل رعایت آداب نگارش رسمی، استفاده از کلمات احترام آمیز، تشکر در اول و آخر نامه، توجه به ساختار و پیکره متن و … می باشد.کلمات، جلوه‌ی افکار ما هستند و احساساتمان را بیان می‌کنند بنابراین بهتر است در هر موقعیتی، از یک سری عبارات مناسب و حرفه‌ای استفاده شود. یکی از اصول مهم در نامه ها و درخواست نامه های اداری کوتاه نویسی و جلوگیری از زیاده گویی است. باید سعی کنید که تمام منظور خود از نامه را در دو یا سه خط منتقل کنید. در صورتیکه متن نامه تان کوتاه است نامه را در سایز A5 تهیه کنید.

نمونه نامه درخواست افزایش حقوق

بسمه تعالی
جناب آقای ……………….
رییس محترم ……..
موضوع : تقاضای افزایش حقوق

با سلام و احترام
بدینوسیله به استحضار آن مقام محترم می رساند نظر به افزایش حقوق کارکنان در سال جدید، تا کنون حقوق اینجانب افزایشی نداشته است. لذا از آن مقام محترم تقاضا دارم درصورت صلاحدید دستورات لازم درخصوص افزایش حقوق اینجانب را به امور اداری صادر فرمایند.

پیشاپیش از بذل محبت و همکاری صمیمانه جنابعالی کمال تشکر را داشته و امیدوارم با توکل بر خداوند متعال و مدیریت مدبرانه حضرتعالی و تلاش تمامی همکاران گرامی در رسیدن به اهداف عالیه شرکت، موفقیت روز افزون حاصل گردد.

نام و نام خانوادگی
امضا کارمند


جناب آقای …………….
رییس محترم ……..
موضوع : درخواست افزایش حقوق

با سلام و احترام
بدینوسیله ضمن تبریک سال نو و آرزوی شادباش برای جنابعالی و خانواده محترم به استحضار آن مقام محترم می رساند؛ اینجانب …………………… که از تاریخ …………………. در واحد ……. و با سمت ………………. مشغول بکار می باشم و طی این مدت با صداقت و پشتکار سعی در انجام تمام امور محوله بنحو شایسته داشته ام تا بتوانم رضایت مسئولین محترم را جلب نمایم.

نظر به افزایش هزینه ها و تورم در سال جدید و به جهت دلگرمی و ایجاد انگیزه بیشتر از آن مقام محترم تقاضا دارم درصورت صلاحدید دستورات لازم درخصوص افزایش حقوق اینجانب را به واحد امور کارکنان صادر فرمایند.

پیشاپیش از بذل محبت و مساعدتهای صمیمانه جنابعالی کمال تشکر را داشته و آرزوی توفیق روز افزون حضرتعالی و دیگر مسوولین محترم را از خداوند متعال خواستارم.

با تشکر و امضا


بسمه تعالی

جناب آقای …………….
مدیر محترم ………
موضوع : درخواست افزایش حقوق ( ارسال نامه از رییس کارمند به مقام بالاتر )

با سلام
احتراما به استحضار می رساند، با توجه به اینکه جناب آقای …………. که هم اکنون بعنوان سمت کارمند در واحد …………. مشغول انجام وظیفه می باشند از حقوق و مزایای مناسبی برخوردار نیستند، لذا بعلت سابقه کار ایشان و رضایت از عملکردشان از آن مقام محترم تقاضا دارم تا درصورت صلاحدید درخصوص افزایش حقوق ایشان دستورات لازم را صادر فرمایید.

با تشکر و سپاس

نام و نام خانوادگی به همراه امضا و مهر


منبع : کارمند کنترل

/a> /a>

مرتضی تقیانی

دانشجوی سابق دانشگاه پیام نور واحد شهر جدید پردیس(1390-1393) فعال در حوزه حسابداری صنعتی و بازرگانی مدیر و برنامه نویس وبسایت "آموزشگاه حسابداری"

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com